piątek, 8 lipca 2011

Jak zrobić prezentację HTML - Howrse

Witam!
Na początku podam Wam instrukcję na zrobienie łatwej prezentacji. Zastrzegam: ja NIE JESTEM autorem tej instrukcji. Znalazłam ją na blogu gracza zabayka!!!


CZĘŚĆ 1 - GRAFIKA

Do robienia prezentacji trzeba mieć dobry program graficzny. Ta instrukcja opiera się na edytorze Photoscape (można pobrać tutaj), ale prezentację możecie zrobić nawet w Paincie, którego też użyjemy ;)

1. Zdjęcie
Powinno być dość duże, najlepiej jest ściągnąć je z jakiejś strony z tapetami, np. tapeciarnia.pl. Obrazek powinien w szerokości mieć ok. 790 pikseli.
Więc kiedy mamy zdjęcie, zaczynamy pracę w Paincie. Przycinamy zdjęcie:



Następnie kopiujemy całość (ctrl+A) i otwieramy Photoscape':



klikamy na Edytor i wklejamy obrazek.



Wybieramy kolejno: Obiekt; wybieramy kształt i kolor ramki którą chcemy mieć. Następnie rysujemy ramkę, możecie jeszcze przełączyć na 100% czyli tak, jak będzie w rzeczywistości:


Następnie klikamy na ikonkę Tekst. Piszemy tytuły okienek, możemy także rozciągać ramki okienek.


Przy rysowaniu, pisaniu itp. możemy pomagać sobie znaczkami które zakreśliłam :) Możecie jeszcze dodać jakieś ozdobniki, np. ramki. Po skończonej pracy klikamy Zapisz i tu kończy się etap I.




CZĘŚĆ 2 - POLE TEKSTOWE

UWAGA! Tę część najlepiej wykonać w firefoxie!
Otwieramy stronę imageshack.us lub inną dowolną stronę do hostowania zdjęć i wrzucamy zdjęcie. Kopiujemy link do zdjęcia, wrzucany zdjęcie do prezentacji na howrse i przechodzimy na tryb HTML. Wklejamy ten kod na samej górze lub samym dole tyle razy, ile mamy okienek:

<div style="text-align: left; overflow: auto; left: 170px; width: 121px; position: absolute; top: 732px; height: 74px; color: rgb(0, 0, 0);"><span style="font-weight: bold;">Tekst<br><br><br><br><br><br><br><br><br>Tekst<br></span></div>

I wracamy na tryb normalny, gdzie mamy takie coś:

Chwytamy za znaczek nad ramką, przenosimy i rozciągamy ją do właściwej wielkości. Teraz zapisujemy prezentację i patrzymy, czy wszystko jest równo. Możemy już pisać :)

Czekam na komentarze;)
Jeśli ktoś czegoś nie wie pisać do mnie na How. Mój nick: Lovin
Źródło: tu

32 komentarze:

  1. ejj mi się pojawia takie coś białe i nic dalej nie ma

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to trzeba zrobić na mozilli firefox inaczej się nie da

      Usuń
    2. to tylko na firefox w chrome tak się nie da a na explorerze chyba też nie

      Usuń
  2. A mi się tekst potem pokazuje pod obrazkiem :( dlaczego tak się dzieje ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dołączam się do pytania. Dlaczego tak się dzieje?

      Usuń
    2. dlatego, że "pixele od dolnej krawędzi obrazka " wpisujemy na minusie. np. dałaś/eś 100px, to dodajesz "-" i będzie -100. inaczej ramka będzie pod obrazkiem

      Usuń
  3. mi też się pokazuje pod obrazkiem ... pomocy! :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi się wszystko i dobrze zrobiło. Dziękuje za instrukcje chociaż wiem że nie twoja to tu jest bardziej to rozjaśnione o co chodzi

    OdpowiedzUsuń
  5. haha najlepiej skopiowac zdjecia i poradnik z blogu i love howrse. Boze makabra. A autorka przynajmniej ci pozwolila.?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie zezwoliłyśmy na takie kopiarstwo :)

      Usuń
    2. No właśnie! Ciekawe gdyby tobie ktoś tak skopiował bloga.

      Usuń
  6. Matko Boska, nie kopiujz ILH dziecko!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie działa. Jak zapisuję - cały tekst jest pod obrazkiem. Nawet nie w ramkach.

    OdpowiedzUsuń
  8. Teraz weszły nowe kody HTML.Znajdziecie je na i-love-howrse.blogspot.Jest od tego oddzielny artykuł

    OdpowiedzUsuń
  9. dam ci jedną radę na przyszłość nie kopiuj nic pisz swoje wtedy będzie więcej odwiedzających na Twoim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Skopiowałaś z mojego poradnik z mojego ulubionego bloga o howrse! Jak ci nie wstyd, przecież sama możesz napisać taki poradnik, a nie iść na łatwiznę.. ._.

    OdpowiedzUsuń
  11. hej, jest spoko :) ale mi nie chce sie zapisać.
    ludzie którzy ją krytykujecie: nie widzicie że na dole jest ,,żródło tu" i link do i ,,i-love..." bloga?
    owszem może sama nie zaznaczyła tych czrwonych kółek, aby było nam łatwiej, ale napisała że skopiowała! więc sie nie czepiajcie, bo to wy jesteście ślepi! a jeśli dodała to ,,żódło tu" po waszych wpisach, to sie dołączam!
    na howrse mam login pacyfistka.pl :) pozdrawiam i fajny blog :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, napisała źródło, ale uważam, że mimo wszystko powinno się nas o to zapytać - wtedy z pewnościa byśmy jej pozwoliły.

      Usuń
  12. Ja robię grafikę i HTML na howrse!Mój login tam to Masakra i zapewniam, że ja nie kopiuje tak jak "autorka" tego poradnika

    OdpowiedzUsuń
  13. Nad okienkiem które mam rozciągnąć i przenieść na zdjęcie nie wyskakuje mi żaden znaczek i przez to nie mogę przenieść!!! Pomocy!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. mi sie pokazuje to ze trzeba wpisac ale nie moge tego przesunonc

    OdpowiedzUsuń
  15. nie mohe przeniesc obrazka piszcie na Howrse.pl do marcinek3536 jak sie o powinno zrobic zeby dobrze bylo

    OdpowiedzUsuń
  16. Carolla Grey

    Popieram.Przynajmniej autorka ni wciska kitu że sama pisała i zresztą podała link do źródła

    OdpowiedzUsuń
  17. Mi się pokazuje tekst zamiast tej rameczki jak napisałaś
    Pomocy!

    OdpowiedzUsuń
  18. Wszystko najlepiej odgapić z i-love-howrse -,-

    OdpowiedzUsuń
  19. CZEMU SKOPIOWAŁAŚ WSZYSTKO Z i-love-howrse ?!

    OdpowiedzUsuń
  20. Mi ten teks pokazuje się nad obrazkiem :( Czemu? Pomocy!!

    OdpowiedzUsuń
  21. skąd masz ten obrazek? powiesz

    OdpowiedzUsuń